ISO/IEC 20000-1
ČSN ISO/IEC 20000 je prvním celosvětovým standardem určeným přímo managementu služeb IT. Popisuje integrovaný soubor řídících procesů pro efektivní dodávání služeb IT byznysu a zákazníkům. Norma ČSN ISO/IEC 20000 doplňuje procesní přístup definovaný v rámci publikační řady ITIL (Information Technology Infrastructure Library), která představuje soubor nejlepších praktik v rámci managementu služeb IT.
ČSN ISO/IEC 20000-1
je formalizovaná specifikace definující požadavky, které mají být plněny pro to, aby organizace dodávala služby IT svým zákazníkům na přijatelné úrovni.
Rozsah požadavků normy:
- Požadavky na systém managementu
- Plánování a implementace managementu služeb
- Plánování a implementaci nových nebo změněných služeb
- Procesy spojené s dodáváním služeb
- Procesy vztahů s byznysem a zákazníky
- Procesy řešení incidentů a problémů
- Řídící procesy
- Procesy spojené s uvolněním služby
ČSN ISO/IEC 20000-2 je souborem zásad, který popisuje nejlepší praktiky v procesech managementu služeb v rámci rozsahu ČSN ISO/IEC 20000-1. Soubor zásad bude zejména využíván organizacemi připravujícími se na audit podle ČSN ISO/IEC 20000-1 nebo plánujícími zlepšení služeb.
EZÚ je od roku 2006 akreditován Českým institutem pro akreditaci k provádění auditů a udělování certifikátů podle normy ČSN ISO/IEC 20000-1.
Ke stažení
Kontaktní osoba
Petra Berková
Manažer produktu