ISO 9001
Systém managementu kvality (QMS) umožňuje realizaci efektivního systému řízení. Uplatňování QMS je založeno na následujících principech řízení:
- Zaměření na zákazníka
- Vůdcovství
- Zapojení osob
- Procesní přístup
- Zlepšování
- Rozhodování na základě faktů
- Management vztahů
Pokud jsou tyto principy osvojeny, mohou výrazně přispět ke zvýšení výkonnosti organizace a také k úspěchu v konkurenčním prostředí.
Certifikace dle ČSN EN ISO 9001 (dle mezinárodní normy zaměřené na QMS) je aplikovatelná v jakékoliv organizaci a to ve všech oblastech výroby nebo poskytovaných služeb. Norma ČSN EN ISO 9001 je normous důslednou procesní orientací a aplikací Demingova principu „PDCA“.
Certifikace QMS je objektivním důkazem, prostřednictvím kterého management certifikované organizace potvrzuje svým vlastníkům, zaměstnancům, zákazníkům a dalším zainteresovaným stranám nejen, že vnímá odpovědnost za kvalitu, ale i deklaruje naplňování svého závazku, že uplatňované zásady v chování a v přístupu ke kvalitě jsou součástí podnikání. Přitom se jedná o kvalitu nejen dodávaných výrobků či poskytovaných služeb, ale i o kvalitu na všech organizačních úrovních a o kvalitu hodnocenou prostřednictvím efektivnosti činností, procesů a celého systému. Nedílnou součástí a předpokladem pro dosahování stanovených cílů je pak i úroveň personálních zdrojů, vybavení a infrastruktury.
Certifikace dle ČSN EN ISO 9001 je v současné době již nezbytností v mnoha oblastech podnikání. Certifikáty jsou vyžadovány v obchodních vztazích, v rámci výběrových řízení nejen v dodavatelských řetězcích. Plnění požadavků normy ČSN EN ISO 9001 je základem i pro některé další certifikace managementu podle systémových norem nebo je základem i pro certifikace oborové/profesní.
Ke stažení
Kontaktní osoba
Petra Berková
Manažer produktu